tisdag 23 juni 2009

Life

Nu är jag tillbaka i verkligheten. Eller det som kallas verkligheten: Piteå, jobb och sånt annat. Trumkursen i Lomsjö var helt magisk. I fyra, nästan fem dagar har jag byggt min egen sametrumma, blivit bortskämd med massvis med god mat, massage, rosenterapi, meditation, prat om livet och lek (läs: hoppat studsmatta) med dom goaste ungarna i världen. Det kan verkligen inte bli bättre än så. Lomsjö ligger dessutom otroligt vackert till, ute i skogen vid en sjö. Underbart. Nu hänger trumman fint på min vägg och jag är stolt. Grymt stolt.

Om någon är peppad på att gå kursen så håller de en till kurs i juli. Ni kan få mer info av mig. Det var värt varenda krona.

Igår hängde jag i Lule, först möte med Labbet och sedan skönt häng med Malin och Reb. Om ni inte kollat in Luleå Art Biennial: Lab09Kulturens Hus borde ni gå dit. Inspirerande och klokt om livet av konstnärer från hela världen.

Nu ska jag meditera, och sedan blir det Thaigarden med brudarna ikväll. Det blir fint!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar