torsdag 4 juni 2009

Skolavslutning

Idag sitter jag på TRAB och jobbar.

GoBusiness har blivit med Twitter. Den hittar du här. Så du kan se vad jag och min fellow GB-are gör på dagarna.

Jag känner mig helt utmattad just nu. Det blev väl lite av ett antiklimax med seminarium i måndags, avslut på jobbet, hejdå till vänner och allt sånt.

Att ha Calle hos sig en vecka, och nu Chrisma får mig att inse hur mycket jag saknat studentfamiljen. Att alltid ha sällskap, att räkna med varandra i allt man gör, äta tillsammans, slappa tillsammans... ja allt sånt. I mitt "piteliv" fungerar det ju inte riktigt så. Alla har som sitt och man umgås när det händer något speciellt... Med studenterna är det mer som att man lever ihop. Det behöver som inte hända nåt särskilt för att man ska kunna hänga. Folk kommer över oannonserade och det är rätt opretentiöst. Det är skönt. Speciellt när man inte har sin ursprungsfamilj i närheten.

Nu väntar iaf examen imorgon och sedan en vecka hemma i Jämtland, så sällskapet fortsätter. Jag behöver nog vila tror jag, med tanke på hur min kropp och mitt huvud känns. Ingen motståndskraft. Känslorna liksom bara tar över.

So long,
Karin

2 kommentarer: